Dagens ridning

Jag var ju ledig från skolan idag (vi hade inga lärare (: ), skönt! Alltså hann jag med båda mina hästar idag. Min snälla pappa följde med mig ner och fotade och stöttade mig och Skrutten (;

Skrutten: Vi red på banan och det gick riktigt bra, pappa var som sagt snäll och tog ett par bilder på oss. Det var ju inte kanonbra väder så kvaliteten är ju inte den bästa (jag kan ju inte med lilla Svante så bra än...). Att bilderna inte blev så bra kompenserades med att Skrutten gick bra. Han är så duktig så (: Vi galopperade en del idag (har film på det så den kommer nog upp snart) och det börjar gå bra. Vi behöver bara träna galoppfattningar men det är väl inte större skillnad mot mig och Index som tragglade på dem hela vintern...


Skrutten idag, han går kanonbra i traven nu (:

Index: Vi red också på banan och det var nog ganska välbehövligt. Han var lite stel och jobbig men riktigt taktmässig och fin i traven efter ett tag. Skolorna kändes faktiskt riktigt bra efter tag och jag kunde samla galoppen med god vilja och massor med ben. Om man bortser från att han hellre försökte slänga av mig (sparkade...) än arbeta flertalet gånger så gick han väldigt bra. En sak är säker, han ska inte få någon mer Biotin iår (:


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad han har växt till sig! Det var ju inte länge sedan han var en liten skit :D Hoppas verkligen han har massa talang med! (:

2011-04-15 @ 19:44:50
Postat av: Johanna

Oja! Det har han verkligen (; Det lär jag väl märka, men jag håller tummarna ^^

2011-04-16 @ 21:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0