Dressyrträning

Igår så tränade jag som sagt dressyr med Index. Han gick lika bra som han har gjort de senaste dagarna och jag var jättenöjd med honom! Jag fick träna en massa på skolorna och det gick faktiskt riktigt bra. Sedan fick jag träna på att samla honom ordentligt i galoppen så att han sätter under sig bakbenen mer samt flyttar tyngden dit. Annars så stannar han på frambenen och det är ju inte vad jag vill. Men jag tror jag har förstått hur jag ska göra så det här ska jag träna på nu. Sedan blir det en massa klättring med så att han får upp musklerna i bakbenen.

I vilket fall så är jag jättenöjd med träningen. Den gav verkligen jättemycket den här gången och jag fick en massa bra tips!

Jag hann inte skriva något i går kväll då jag fastnade framför TVn. Jag har kommit in i en "deckarperiod" så just nu följer jag CSI NY, CSI Miami, NCIS och så givetvis Morden i Midsomer (största favoriten), då hinner man inte med mycket mer än hästarna och TV ^^


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att det gick så bra på träningen :D

2011-04-08 @ 12:24:32
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0