Fundering...

Hur kan alla hästbloggare vara satsande tävlingsryttare på väg mot toppen? Dessa satsande tävlingsryttare rider oftast på lokala dressyrtävlingar i LC- och LB-program alternativt hoppar LD och LC. För mig är det kanske en satsning, om man har en ungponny eller häst, men är man på väg upp mot toppen så är man enligt mig redan på nationell nivå och försöker kvala till SM och uppåt. Lokal, är inte det där alla börjar?

Jag har aldrig utgett mig för att satsa och vara på väg mot toppen, jag kallar mig själv för hästnörd. Är inte det bättre än att skämma ut sig med storsatsningar på lokalnivå?

Om man tänker efter så skulle Sverige snart överbefolkas av toppryttare, men saken är den att alla kommer inte alls dit. De flesta kommer fastna på lokal/regional nivå om de inte slutar att rida. Ändå vore det häfitgt om alla dessa satsande ponnyryttare som ska upp till toppen kom dit. För tänk er själva, det skulle inte handla om internationella tävlingar längre - alla ryttare skulle vara svenskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0