Hjälm...!

Tänk vilken billig livförsäkring en hjälm egentligen är. Kostar inte mycket och när man håller på med ett så stort djur som en häst är så är den otroligt viktig. Du vet aldrig hur en häst reagerar eller hur? De är inte som en cykel, man trampar på bromsen om det går för fort nerför backen.

Och så finns det folk som absolut måste rida utan hjälm av den ganska patetiska anledningen "jag vill ta fina bilder på mig om min häst galopperandes barbacka över en sommaräng". Om det finns någon gång när man skulle behöva hjälm så är det väl ändå då? Hur lätt är det inte för en häst att göra ett glädjeskutt på en åker? Det är väl då som de oftast kan bli lite pigga.

Egentligen ska inte jag bry mig, eller hur? Det gör jag inte heller, förrän bilderna hamnar på bdb eller någon blogg. För vilka är det sedan som tittar på dem? Jo oerfarna ryttare som tycker att det ser jättefint ut och mycket väl skulle kunna härma det här. Det är då det mycket väl kan bli farligt.

Alltså jag bryr mig inte vad andra gör med sin skalle, det är ju inte mitt problem. Det jag inte gillar är när dessa underbara bilder sedan syns lite varstans. För hur lätt är det inte att härma det? Själv känner jag ett kraftigt sug efter att ge mig ut på en åker och ta en massa fina bilder med Index. Sedan inser jag att det mycket väl kan ge en massa konsekvenser. Då väljer jag istället att få de där fina bilderna på ridbanan med hjälmen på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0