Hur bra är dressyreliten?

Är Patrik Kittel så bra som alla säger? Jag vet att klippet är ett par år gammalt men jag vet inte om han har brutit sina gamla vanor? Hästar framförallt är vanedjur och att få hästen att bryta sin vana att gå bakom hand när ryttaren tar tag i hästen är nog ganska svår... Nä, jag ska inte vara elak och det går inte att döma från ett klipp men det jag har sett av nästan alla dressyrryttare på den här nivån är hästar som är knäckta i nacken och det är allmänt känt att Anky Van Grunsven håller på med rollkur.

Som ni förstår är det här en del i mitt arbete (som skulle varit inne för ett tag sedan...).



Stackars häst är det enda jag har att säga, oavsett om det här är enda gången han har testat det här (jag tvivlar) är det för mig en gång för mycket! Hästarna har inte bett om att vi ska ta hand om dem så då kan vi väl ändå se till att de har det bra? Det här är inte att ta hand om sin häst på ett bra sätt.

Jag är inget proffs men jag vill att min häst ska må bra och jag försöker rida min häst fram till handen. Nu får ni en gammal nyhet men inget fel att friska upp den?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch, vad tråkigt att se! Hästen sticker ju ut tungan med och ser inte nöjd ut någonstans, och det kan man ju förstå...

2011-04-05 @ 08:48:55
Postat av: Johanna

Nä jag förstår inte alls vad meningen med det här är?

2011-04-05 @ 20:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0