Resultat för dagen ^^

Japp, som jag nämnt tidigare så var jag iväg och tävlade Ballerina idag. Mest en kul grej för att se om hon var ridbar i ett ridhus. Hon har inte gått i ridhus på sådär 10 år och aldrig tävlats så jag hade ingen aning om hur det skulle gå. Dessutom är hon ganska känslig och jag hade ridit henne 4 ggr innan tävlingen. Sammanfattningsvis: Jag satsade inte på seger.


Inga kommentarer på sitsen tack, jag vet att jag sitter som en hösäck. Anledningen: Hästen har enormt stor gång, särskilt om man jämför med en ponny...

Med tanke på tidigare nämnda faktorer så måste jag säga att det gick över förväntan. Vi red en LB:2 och skrapade ihop dryga 50 %. Lite snålt kanske men är man första ryttare så är man. Det är aldrig roligt och var inte roligare idag. I vilket fall så var hon ridbar hela tiden, ganska spänd dock. Hon visade inte några direkta mellangångarter (mitt fel, skulle gått på henne mer...) men gick iaf i form hela tiden. Vi fick en del missar mycket på grund av mig och hon var som sagt spänd. Men vi tog oss runt ett helt program och använde hela banan samt red ganska bra vägar. Jag är helt klart nöjd, det var ju inte direkt seriöst menat att tävla henne utan skulle bara testa. Jag blev ju inte avskräckt trots allt (;


Men fin är hon (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0