Varg?

Okej, är det verkligen sant att det skulle finnas en varg i närheten? Får väl hoppas att jag inte bor på det ställe där den här vilsna individen hade tänkt promenera... Jag är glad över att jag ska rida på banan i morgon och hoppas att den här vilsegånga lilla stackaren inte bestämmer sig för att stanna. Jag menar de här skogarna är inte alls sååå mysiga och att hitta en partner det kan den glömma. I vilket fall är jag glad för att jag har klippt min häst så att han slipper bli misstagen för ett utegångsfår. Tror inte att vargen blir lika intresserad av en snygg tävlingsponny (:

Föresten hur farlig är en varg? Borde vara som ett svin, va? De stör inte dig så länge du inte stör dem? De djur jag har träffat på resonerar så, även farliga vildsvin (som inte är så farliga så länge de inte bestämmer sig för att ta självmord framför bilen...)

Just det, körde en körlektion idag med. Shit, vad mycket jag inte visste att man skulle kunna! Undrar när, förutom uppkörningen, som jag får nytta av att kunna göra allt det där?


Kommentarer
Postat av: Martina

En ensam varg attakerar i första hand får, hundar eller andra mindre djur, är det 2-3 eller en hel flock så går de på hästar, älgar osv. Vargar är värre än vildsvin för de går på tamdjur och kan gå till attack mot hundar osv i skogen trots att det är människor i närheten. Så man ska ha större respekt mot vargar. Vildsvin är inte alls farliga men det är många som tror det. STÅ BARA INTE MITT I FLOCKEN annars är de väldigt trevliga. Vargen är köttätare men det är INTE vildsvin.

I dalarna och de länen som har gått om varg kan de inte släppa sina jakthundar i skogen för vargen klipper dem direkt samt att kommer det en gråhund eller jämthund så skenar älgarna för de tror att det är en varg. Så jakten i de länen bedrivs i största hand av det gammla hederliga jaktsättet; drev.

2011-04-25 @ 21:53:24
Postat av: Johanna

Jag får tacka för en väldigt intressant kommentar (:

2011-04-26 @ 15:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0