4 poäng för lite...

Då har man kommit hem från årets första tävling som var lite väl kall (runt 17 minus...). Jag är väldigt nöjd med Index som gärna är spänd i ridhus, vilket han inte var idag. Jag red LA:1 och lagtävlansprogammet. Det har inte gått att rida så bra på vår bana just nu så tyckte att de klasserna räckte gott och väl för oss idag. Eftersom det var första tävlingen och allt.

LA:1 då, han var spänd och ville inte gå förbi domaren först. Det gik efter ett tag och när jag sedan red programmet verkade han nästan ha glömt bort att det trots allt satt en hästätande domare och tittade på honom. Han är ofta lite tittig första tävlingen i ridhus, han rids inte så ofta i ridhus så det är inte så konstigt. Jag tyckte att han kändes ganska spänd och han tittade en del men när jag såg filmen ändrade jag uppfattning lite. Det såg faktiskt bättre ut än det kändes. Det blev 61,58 % trots allt och det är jag nöjd med för att vara första starten iår och i ett nytt ridhus!

Lagtävlan, han var inte alls lika spänd i den här klassen och kändes riktigt bra. Jag hade kanske kunnat rida fram lite mer gång och kunnat slippa ett par missar i den klassen (vilket man ofta kan göra...). Men jag tyckte att det var bättre om han gick avslappnat istället. Han klarade av den förvända galoppen i serpentinbågar och det var duktigt av honom då vi inte har ridit dem på över ett halvår... Den ritten fick jag 62,86 % vilket jag tyckte var riktigt bra! Vinnaren hade 3 poäng mer än mig så hade jag skrapt ihop ynka 4 poäng till hade jag vunnit... Jaja det viktiga vara ju att vinsten gick till en VRF-ryttare!


En liten bild på oss, kolla in röken från näsborrna på Index! Kan säga att det var lite väl kallt idag...

Nu taggar vi division I och första omgången där som jag tror blir nästa tävling. Det ska bli väldigt roligt iaf!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Gullig blogg du har:D

2011-02-20 @ 19:04:03
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Trevlig blogg!

Kommer att följa denna, väldigt intressant :) <3

2011-02-20 @ 20:50:23
URL: http://tildasfurre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0