Clinic II

Clinicen då, det var mestadels om tömkörning men även en del ridning. Bo Jenå som "föreläste" (kommer inte på ett bättre ord...) visade två hästar för töm samt att var det en som fick rida en annan. Så det var tre hästar totalt.

Jag måste säga att jag lärde mig väldigt mycket samtidigt som det var kul att lyssna på honom! Han förklarade bra och jag blev jätteinspirerad till att försöka tömköra Index igen. Jag fick massor av bra tips och det känns som att min tömkörning kanske kan bli lite bättre nu. Väldigt svårt att förklara vad han sa men när man sett någonting är det mycket lättare att göra det sedan. I tömkörning ser man dessutom själv hur hästen går så då är det betydligt lättare att göra likadant sedan. I vilket fall fick jag massor med tips på saker som jag nog snarare har gjort tvärtom med tidigare...

Dessutom var han, givetvis, även väldigt duktig på ridbiten. Även där förklarade han väldigt bra och det känns som att jag kommer kunna lyckas lite bättre med både öppnan och slutan. Mest för att man fick se det hela uppsuttet samtidigt som man fick en förklaring. Vilket var kanon då man såg hur det skulle se ut och varför, inte bara känna det och anta att det är rätt.

Utöver det fick man en massa småtips om andra saker som man inte tänkt på tidigare eller inte ens vetat om. Överlag måste jag säga att clinicen var riktigt bra och det hade varit riktigt kul att få se honom igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0