Dagens ridning!

Givetvis blir det ett inlägg om ridningen idag!

Idag red jag endast Index och det blev dressyr för hans del. Han var ganska stel och inte så samarbetsvillig men det gick bättre efter ett tag. Jag försökte träna en del på övergångar men även skänkelvikningar (och de obligatoriska galoppfattningarna som ingår i övergångarna). Tyvärr slutade det det med att jag fick gå hem halvnöjd då de andra var färdiga och inte jag. Jag anser att ett dressyrpass är minst 60 min för att det ska ge något, vi var kanske nere i 40 min med framridning... Jaja det är trevligare med sällskap trots allt.

Jag ska ner själv någon dag i veckan och se om jag inte kan få det att gå bättre och vara lika envis som hästen så att jag inte slutar förrän allt är helt perfekt. Jag kanske inte är en så extrem perfektionist annars men när det gäller mina hästar är jag extremt pedantiskt och ridningen är nog inget större undantag. Iaf inte så länge jag är nere på banan och rider dressyr ^^

Jag borde nog envisas lite till med min praktikuppgift men det var så extremt tråkigt så jag anser att jag är nöjd istället. Trots allt får jag, nog, inget direkt betyg på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0