Dagens ridpass!

Idag blev det ett pass på banan för mig och Index. Vilket vi nog behövde, igen. Det blev träning på övergångar idag. Mycket trav - halt, halt - trav men även en massa galoppfattningar. Det satt ganska bra till slut! Övergångar är annars något som man inte kan få för mycket av och ändå glömmer jag bort dem hela tiden. Jag hade tänkt ändra på det nu då de är så pass viktiga. Klarar man inte av dem får man inte heller så hög procent på en dressyrtävling.

Alltså blir det hårdträning på dem ett tag nu, framförallt måste våra galoppfattningar bli bättre. Just nu fungerar de bra i ena varvet och hyfsat i det andra. Jag är inte nöjd förrän de fungerar bra i båda. Vilket betyder att vi ska fortsätta traggla övergångar och galoppfattning tills vi båda spyr på dem (;

Förövrigt så har jag praktik på Trivselhus. Absolut inget fel på företaget det är jättetrevligt och personalen verkar trivas väldigt bra. Det nog snarare mitt fel att jag inte får göra så mycket då jag går på teknikprogrammet och har ingen direkt inriktning. Alltså finns det heller inte så mycket att göra och ännu mindre om man inte är 18...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0