Dagens tips!

Ett litet tips för idag:

Putsa inte, och framförallt tvätta inte, ditt träns när det är kallt både ute och i stallet. Risken är att tränset fryser... Vilket det gjorde för mig. Jag funderade på om det verkligen var sååå stelt? Det var det inte men nackstycket frös visst efter att jag hade tvättat det ordentligt...

Jag har alltså fixat en del i stallet inför tävlingen i morgon. Jag har pustat sakerna och hästen är friserad. Skägget både på ben och haka är klippt samt benen friserade. Visar en bild på det. Tyvärr syns inte skillnaden så bra men det var ganska stor skillnad. Han hade sånna där irriterande långa hårstrån överallt... De försvann ganska fort när jag hade fått tag på en sax!


<--- Före Efter --->

Det blev bättre enligt mig, som sagt syns inte skillanden så bra tyvärr. Men jag hatar ponnyer med ovårdade ben och pedanten Johanna kunde absolut inte låta sin ponny visa sina långhåriga ben på tävling!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hovskägg är snyggt! ;)

2011-02-19 @ 20:10:27
Postat av: Johanna

Inte på Index, han ser ut som en ardenner då ^^

2011-02-20 @ 15:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0