Dressyrträning!

Jag var iväg och tränade dressyr idag med Index. Något som var nödvändigt för oss båda då vi båda har en förmåga att lägga oss till med olater. Dessutom behöver jag lära mig skolorna ordentligt om jag ska kunna rida LA:P1 i år!

Det var alltså vad jag fick träna på vilket faktiskt gick riktigt bra när jag väl fattade hur jag skulle göra. Är väl lite trög antar jag... I vilket fall kan jag inte skylla Index för någonting, han gjorde det jag bad honom (och mer går inte att förvänta sig av en tjurig New Forest...). När jag väl bad om en öppna gjorde han den utan problem likadant med slutan. Ibland blir jag förvånad över min ponny!

Jag har inte direkt lärt honom varken öppna eller sluta (när jag köpte honom var han precis inriden) ändå kan han det?! Förhoppningsvis är han en naturbegåvning, något måste han väl kunna... Fast sedan är inte skillnaden mellan skänkelvikning och öppna eller sluta så stor så han tycker väl inte att det är så konstigt heller. Duktig är han i vilket fall.

Vi började även att träna på de enkla byten, shit vad jobbigt det var! Usch kände mig som en nybörjare på nytt, hur dum får man vara? Sedan när gjorde du en avsaktning på innertygeln?! Jag tyckte att man kunde börja med det idag... Min tränare hade inte samma åsikt... Konstigt nog fungerade det när jag tog i yttertygeln istället. Det blir till att träna på det där när väl den här dumma snön kan bestämma sig för att smälta!

Jag tänker nämligen inte träna enkla byten på vår låt vara hyfsade bana men den är ändå på tok för hal. Trots allt är det mer eller mindre is under, inte kul om man ska gå från galopp till skritt... Jag får fortsätta träna övergångar i de andra gångarterna så länge och vara noga med yttertygeln. Vilken enligt mig är väldigt överskattad!


Bästa ponnyn himself!

Nu taggar jag till tävlingen i helgen och kommer strypa min syster om hon så mycket som vågar smitta mig med en enda av hennes idiotiska förkylningsbaciller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0