Frostskador - på sadeln

Som vanligt red jag Index idag. Vilket var riktigt kallt! Ärligt talat var det nog bland det kallaste väder jag har ridit i, en himla tur att jag har en rånarluva! Julia klagar konstant på att både tår och näsa fryser. Jag slipper iaf få frostskador på näsan...

I vilket fall blev det en runda i skogen, där det inte är lika kallt. Det var faktiskt ganska okej när väl tårna vaknat och Index gick bra. Trots att jag hade klumpiga vantar och knappt höll i tyglarna gick han iaf i form. Vilket är bra så han inte sätter musklerna helt fel pga mig.

Julia var däremot inte lika glad när hon fick se att hennes sadel hade frusit så det var frost på hennes kåpor. Jag tyckte att det räckte gott och väl med att Index såg ut som en valross när han kom in med två istappar i mustaschen.

Nu vill jag ha sommar eller framförallt så vill jag att det ska bli varmare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0