Hoppträning!

Vad ska man säga? Det var svinkallt och jag var väldigt glad över att jag inte tog mina ridstövlar, då hade inte tårna varit vakna än... Koncentrerade mig nog inte så mycket i början utan störde mig mest på att jag frös. Så jag får skylla mig själv för att det inte gick jättebra.

Hoppningen sen gick sådär, framridningen passade nog inte Index helt då jag behöver rida honom så att han går fram och lyssnar på mig. Jag fick vara förste ryttare idag igen, jättekul om man inte är jätteduktig på att komma ihåg banor... Det gick kanon först, fick dock ett onödigt stopp när vi skulle hoppa banan första gången. Jag tar helt på mig det då jag tappade drivningen och skulle kanske slått till honom på röven när jag kände att han stod emot.

Nästa gång vände vi på banan och jag gick på honom med spöet den gången men tappade styrningen istället... Jag vet inte om det stämmer att kvinnor kan göra två saker samtidigt? Det gjorde inte det för mig just då kan jag säga. Ett par onödiga stopp blev det innan jag red ordentligt, då hoppade han kanon. Eller ett stopp var tjurskallens fel, helt klart!

Sista gången vi hoppade banan gick det dock bra, vi fick några konstiga språng men han kändes helt okej. Eftersom det var korta vägar red jag inte på i någon bra galopp så jag får nog skylla mig själv där med. Till nästa gång ska jag komma ihåg att driva ordentligt, hålla om med skänklarna och vara hårdare mot honom. + att om det fortfarande är svinkallt installera ett värmeelement för tår, händer och näsa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0