Hoppträning!

Jag har världens bästa ponny så är det bara! Red fram honom lite "hårdare" idag, gick han inte fram direkt så fick han märka det också. (Nej, jag misshandlar honom inte men har är grymt envis och vill göra som han själv vill...) Vilket betydde att jag fick en väldigt lydig ponny sedan som lyssande på minsta vink istället för att säga "orkar inte idag...".

Resultat gav det verkligen då han inte så mycket som tittade på en vattenmatta. Vilket verkligen är förvånansvärt då han är ganska tittig... Ett stopp fick vi idag men det var mest mitt fel jag tappade drivningen och så stod han emot lite vilket givetvis resulterar i ett stopp. Till och med en normal häst hade nog stannat.

Annars var det mest lydnad som gällde kanon för Index som tycker att jag är en idiot när jag försöker få honom att lyssna och hoppa av när jag vill... Det brukar sluta med ett jätteskutt och en ryttare som inte är med ens till hälften, eller jag har vant mig nu och ger honom tyglarna.

Vi avslutade med en lååång bana med massor av svängar och avsaktningar, givetvis skulle jag börja med och jag måste säga att jag var välidigt stolt över att jag kom ihåg banan! Sedan vet jag att höjden inte är så viktig men jag har minsta ponnyn i gruppen (som jag än en gång måste ge en eloge för att den är så jämn!) och får då hoppa d-ponnyhöjd. Vilket betydde att jag idag fick hoppa räcke och en oxer på 1 m och det är nog det högsta jag har hoppat på 2 (3?) år... Med det vill jag bara säga att utvecklingen verkligen måste gå framåt! Annars hade jag fortfarande tragglat runt på 70 cm...


En nästan 1 år gammal bild men samma outfit hade vi! Eller jag har bytt tröja... (För er med skarpa ögon kolla in höger foten, vänster framifrån)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tänk på vad du skriver när jag läser det ;)

2011-02-09 @ 22:47:35
URL: http://alltidperfektionist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0