Krav på ridhus?

Nu har jag kommit hem efter att ha krattat ridhusgolv och lyft bommar i flera timmar. Det positiva med att kratta ridhuset var att man slapp frysa. Snarare blev man ganska svettig.

Nu funderar jag på om det inte borde finnas krav på ridhus i varenda liten by som har mer än 20 hästar? Det var verkligen jätteskönt att slippa vinden, snön och tänka på att det är halt... Dessutom finns det ju en fotbollsplan i varenda liten by + klubb så varför ska det inte finnas ett ridhus? Trots allt är det betydligt roligare att rida än att sparka en boll i ett mål. Enligt mig då, dessutom tycker jag att om man kan bygga en bandyhall för att spelarna fryser borde väl verkligen ryttarna få ett ridhus? Jag menar vi är nog ute mer än en bandyspelare per år...

Aja så är det när man inte valde den mest högprioriterade sporten i kommunen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0