Jag är, tja, normal...

Som nu inte alla vet så går lag-VM i speedway just nu. Polen och Danmark gick direkt vidare till final. Sverige, Australien, Storbritannien och Ryssland till Race Off.

Jag hoppas att Australien går vidare till final. Sverige, tja, vore kul om de följde med. Inget krav. Hade gärna sett G-B i finalen. Just nu har mina patriotiska sidor försvunnit all världens väg. För vore det inte roligare och det gick bra för det unga australiensiska laget?

Eller jag vet inte! Ärligt talat är lag-VM överskattat. Förarna kör ju ändå mixat normalt i lagen. Eliten blandar ju polacker, svenskar, en australiensare, danskar och en slovak (eller vad han nu är...) hej vilt. Inte direkt något patriotiskt över det. Klart man får favoriter som inte är svenskar - som man gillar bättre än svenskar.

Egentligen är det väl bra. Att jag på något konstigt sätt börjar förstå att i ett globalt samhälle är det svårt att behålla gränser och tjata om sitt eget folk. Eller något sådant.

Det är bra speedway och det är det viktigaste. Därför är också Australien värd en plats i finalen. De kör bra med en kämpaglöd som det svenska laget saknar.

Bilder från mina inköp från Falsterbo kommer när jag orkar starta min dator...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0