Dagens ridning (:

Det blev ännu ett dressyrpass för övergångar och galopparbetet. I övergångarna försöker jag få honom att sätta under sig bakbenen och inte hamna på frambenen i avsaktningarna, vilket han lätt gör. Det är inte alls bra för hans ben så jag försöker istället att plocka upp honom på yttertygeln och se till att han får med sig bakbenen in i avsaktningen. Det börjar fungera ganska bra nu.

I galoppfattningarna ser jag istället till att han är framme till bettet så att han inte slänger upp huvudet. Även detta fungerade bättre idag då jag tänkte på att inte hålla honom för mycket i innertygeln. Till slut måste jag säga att jag hade en väldigt fin och genomriden ponny som började förstå vad jag menade. Vi satte klockrena galoppfattningar även i vänster varvet, öka - minska tempot fungerade bra, övergångarna helt okej förutom galopp - skritt. Dessutom råkade vi helt av en olyckshändelse då Index missförstod mig testa lite skänkelvikning i galopp. Jag borde tänka på hur jag sitter och inte hålla i innerhanden för mycket, det blir dagens läxa för min del. För Index del blir det att fundera på om inte bakbenen är starkare än frambenen ^^


Haha, den här bilden är några år nu! Måste har varit 2007, eller 2008? Index ser ut som en flygande köttbulle och jag är röd som en tomat i ansiktet ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0