Dagens ridning

Jag hade egentligen inte tänkt rida Index idag men han fick komma ut och skritta en liten tur på en halvtimma. Bara för att få röra på benen lite. Han gick ju inte så hårt igår precis... Vi testade ett hackamore, vilket var första gången för både mig och hästen. Index verkade trivas ganska bra med det, men shit vad starkt det var! Trodde faktiskt inte att det skulle vara så starkt. En himla tur att jag fattat att det kunde vara starkt så jag tog väldigt löst i tyglarna. Funderar ändå på om jag inte ska köpa ett. Förutom att man var tvungen att rida med en väldigt mjuk hand var det ju riktigt bra (: Han lyssnade ju bara man tittade på tyglarna, ganska häftigt faktiskt ^^ Jag tror att jag spände det rätt iaf, sedan dog han nog inte när vi skrittade på långa tyglar i en halvtimma. Förutom en liten del av rundan då jag ville att han skulle gå i form. Fast då höll jag knappt i honom ändå, benen ska ju arbeta inte handen.


Kommentarer
Postat av: Elenor

Kul att du testar bettlöst, det är bra med variation. Fick med ett hackamore till Jossan när jag köpte henne och testade det en gång. Men hon tyckte det var superstarkt och gick och krullade ihop sig och t.o.m. stegrade av avsky. Men hon trivs jättebra med sitt sidepull. Men alla hästar tycker ju olika och det finns ju dom som inte kan gå på annat än hackamore.

2011-03-19 @ 20:15:39
URL: http://iamunreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0