Dagens ridning

Idag red jag både hästarna. Index i skogen, han tyckte det var jättekul att få komma ut i grupp (: Jag var noga med att rida med en stilla och stadig hand så han gick bra även i galoppen. Han fick ett jämnt stöd på båda tyglarna hela tiden, något som jag kan ha lite problem med att ge även i skogen. Det blir lite mer lek i skogen vanligtvis men jag har bestämt mig för att rida seriöst även där. Efter rundan så provade jag mammas kandar på honom, vet ni vad? Det passade! Jag ska testa att rida på det så fort banan blir fin, kommer bli jättekul att testa. Han såg iaf ut som en riktig dressyrponny med det på, min fina lilla kille (:

Skrutten red jag på banan då det var ett tag sedan han gick. Inte så kul att ge sig ut i skogen på en pigg knappt inriden häst med bara en halvt fungerande broms. Han skötte sig jättebra och började ta stöd på bettet själv och även på raksträckorna. Det var första gången jag red honom när han hade "gummibettringarna" (han flyttade bettet hela tiden) så bettet låg mycket mer stilla i munnen på honom. Jag tror att han var lika nöjd som jag! Har ni tur och bilderna blev bra så kommer det några senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0