Dagens ridning!

Idag red jag både Index och Skrutten. Index fick leka i skogen - något som min kära lilla ponny verkade uppskatta. Han hade en gångart - galopp... Jaja kul att man kunde roa någon idag (: Tror att alla hästarna tyckte det var kul att komma ut på en "ny" runda. Vi hade inte ridit den på ett par veckor.

Skrutten fick även han en runda i skogen, lite kortare bara. Vi mötte älgar för första gången. Enligt honom en skräckupplevelse. Herregud det stod 3 stycken gräsätande rovdjur och slickade sig runt munnen när han skulle gå förbi. Men han är ju bebis så det var väl inte så konstigt att han reagerade. Trots allt flydde ju inte hans moraliska stöd så han lyckades överleva sin fight med gräsätarna... Han var ganska på tårna resten av rundan, eller tills han blev trött och det tar ju inte så lång tid.


Min lilla skrutt som föl, han var riktigt söt då (:(nu började jag längta till sommaren bara för det...)

Imorgon blir det löshoppning för Skruttens del. Han har nytrimmad man och friserade ben endast för detta. Innan såg han ut som en ovårdad unghäst som ingen tittat till sedan han fick gå ut på lösdrift i höstas. Inte okej om man ska ut och åka till ett ställe där det finns några som kan se honom. Nu är han så fin jag kunde få honom, man klipper ju inte en unghäst precis så pälsen har han ju kvar. Nu ser han istället ut som ett välvårdat utegångsfår (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0