Dagens ridning

Eftersom Skrutten blev löshoppad var det bara Index som blev riden. Vi red en runda i skogen igen (: Det är ju där de sätter musklerna så det är ju ingen nackdel. Banan blir det ändå hela veckan så jag slipper rida i mörkret. Det  gick bra iaf, jag tänkte på mina övergångar så att vi inte hamnade på frambenen. Vilket gick bra, jag måste ju vara konsekvent och kan ju inte struna i övergångarna i skogen för att träna på perfekta på banan. Det skulle ju göra att det snurrade i skallen på stackars hästen (; Mamma som var med berömde dem iaf så jag har nog lyckats. Vill ni också lära er bra övergångar? Läs Detta är ridning skriven av Gunnar Hedlund. En kanonbra bok som jag ska plöja mig igenom ordentligt hade jag tänkt (:

Nu blir det Morden i Midsomer (tillsammans med mitt häfte med texter inför kursprovet i Svenska B) för min del, vilket är mycket bättre än Solsidan och Time Out. Bara för att det engelsmän är bra på att göra deckare med ruggiga mord ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0