Dagens ridning

Idag blev det banan för min lilla ponny då vi ska träna imorgon och jag ville känna på honom innan det. Han var helt underbar! Gick som en klocka och allt satt som det skulle. Det blev, gissa vad?, en massa övergångar och galoppfattningar. Men det är så enkelt att om inte grunderna fungerar då fungerar inte något annat heller. Alltså tränar vi en massa på de viktiga övergångarna.

Just idag fungerade de kanonbra! Jag tror knappt att det var en övergång som hamnade på frambenen utan de allra flesta var med bakbenen under kroppen. Kanon! Det känns som att en hel del har lossnat för oss. Idiotiska saker som öppnor och bakdelsvändningar m.m. ska vi träna på imorgon. Jag lär behöva det, Index fattar vad han ska göra men jag har ju aldrig gjort något sådant på en häst innan. Så ska man lära ut det till hästen med... Tur att han är smartare än vad jag är (; Fast sedan är det väldigt sällan hästens fel och vi lär oss det tillsammans efter ett tag. Vilket betyder när vi både förstår vad vi ska göra - samtidigt ^^

Nu blir det nog sängen med mitt svenskahäfte (så att kursprovet kan gå hyfsat imorgon). Jag hann ju inte plugga så seriöst idag, herregud det var ju både NCIS och CSI! Nä, jag har inte alls börjat nörda deckare... Det är bara en period som kommer och går (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0