Dagens ridning

Som sagt så blev det en tur i skogen med Index. Det var rent hemskt underlag så det blev en del skritt. På grusvägarna var det helt okej så där kunde vi iaf trava och ta en liten galopp. Jag var noga med att han inte fick gå över tygeln och jag tror det gav resultat. Dessutom tvingade jag honom till lite öppna, jättejobbigt enligt Index. Men jag tyckte det var bättre att mjuka upp honom i sidorna än att bara skritta framåt utan några krav. Han gick bra och var riktigt mjuk efter det. Att jag sedan måste tänka på vad jag gör är ju inte hästens fel. Jag har en del att slipa till men det fixar jag nog, när jag vet vad jag gör för fel.

Skrutten fick vila då underlaget antingen var jätteknaggligt eller svinhalt. Jag ville inte riskera att han halkade då han har noll koll på benen och varken skor eller broddar.


Kommentarer
Postat av: L&E - Tävlingsryttarnaa - Från botten till toppen!

Fin blogg : ) Kika gärna in hos oss och kommentera när du besökt oss : )

2011-03-17 @ 11:59:01
URL: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0