Dagens ridning (;

Idag blev det, som vanligt, ridning två hästar idag dessutom.

Index fick en runda i skogen på ännu sämre underlag än jag trodde var möjligt... Tur att jag hittade en välplogad väg också (: Det mest spännande som hände var att jag mötte Karl och Karletina, våra två inneboende älgar. De stod på dammen och åt så glatt tills vi kom och störde dem. Jag tror inte att varken Karl eller Karletina tog illa upp för det utan de kommer nog snart tillbaka för att fortsätta med sin hotellfrukost ^^ Nä men skämt åsido, vi har haft fler älgar än hästar i hagarna den här vintern så de känns nästan som ett par husdjur (:


En dålig bild på en av älgarna jag och Index mött, den här har då fått det väldigt påhittiga namnet "Hälga".

Skrutten gick jag ner på banan med, mamma började med att longera honom medan jag tömkörde hennes häst. Tur att hon är så snäll och överdrivet duktig på tömkörning. Hon tömkörde mig, om ni förstår vad jag menar? Det var lite "kom igen nu du ska bara stå där och snurra runt, så sträcker vi på yttertömmen. Bra där, nu kan jag gå bra." Jag är inte så jätteduktig på tömkörning som ni förstår... Alltså hoppade jag upp på skrutten så fort som möjligt. Det blev bara en massa, starta, stanna och svänga. Men fungerar inte det fungerar ingenting och vi kan ju inte börja någon annanstans heller. Halterna börjar fungera klockrent nu! Han är jätteduktig och stannar bra med bakbenen under sig samt kröker då automatiskt på nacken. Det kan nog bli häst av honom med! Vi har ju klarat ett moment på vägen ^^


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jätte fina hästar på headerbilden :)

Vad roligt att det går framåt :)

2011-03-03 @ 07:29:30
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0