Dagens ridpass

Ska man vara exakt så var det ridpasset igår, men det handlar om minuter ^^ Jag och Julia var nere på banan och red dressyr och tog ut lite cavaletti.

Båda hästarna gick jättebra (när vi väl hittade ett avstånd som passade båda två). Jag tyckte att de fick en bättre bjudning framåt och blev mjukare i kroppen. Som om cavalettin strechtade dem, om ni förstår? Jag brukar inte träna dressyr med småhinder så det är säkert en helt normal effekt som jag inte visste om. Båda hästarna tyckte att det var riktigt kul och det var nog ganska nyttigt för dem att få lyfta på hovarna och tänka lite. Både jag och Julia var riktigt nöjda efteråt så antagligen hade hindrena en väldigt positiv effekt på våra ponnyer!


Jag avslutar med en blombild från idag (om jag inte har fel så är det en pensé?). Vill ni veta en annan sak? Jag älskar redan Svante (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0