Dressyrträning

Då har vi varit iväg och tränat idag. Index gick jättebra när han väl var loss! Duktig liten pålle ibland (; Både öppnan och slutan fungerade bra likaså de enkla bytena. Jag kanske klarar av en LA:P1 trots allt. Det gör jag egentligen, tror bara inte på mig själv och hästen. I vilket fall är jag jättenöjd med honom. Det var hur länge sedan som helst han kändes så bra. Jag tror att jag har en lite snygging ändå (: En duktig sådan, med en del kapacitet när man väl har övertalat honom.

Jag är kanonnöjd med honom som ni förstår. Ibland förvånas jag över vilken duktig häst jag faktiskt har. Inte trodde väl jag att han kunde både öppna och sluta helt godkänt. Med bara ett par gångers träning. Inte heller visste jag att han kunde göra klockrena byten. Men jodå, när matte och häst arbetar ihop då går allt. Det gjorde vi idag (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0