(går)dagens ridning

Index fick vila igår så min lilla bebishäst fick bli riden istället (: Vi gick ner på banan och mamma började med att longera honom. Han verkade vara ganska pigg så jag ville att han skulle få springa av sig lite innan. När jag väl kommit upp så var han helt underbar! Han är inte så jättemycket riden (blir ju 3 i vår...) så jag kan inte kräva så mycket av honom. I vilket fall så stannar han jättebra nu, söker sig neråt nästan hela tiden i skritten och börjar söka sig neråt även i traven. Vi övade lite avsaktningar och att svänga, även för skänkel. Han lyssnar jättebra! Dessutom börjar han bli ganska stadig på volterna även i traven och där börjar han så smått söka sig neråt. Han är så duktig så min lilla skrutt.

Antagligen ska han ridas idag med, får se hur det blir vädret är ju inte så mysigt. Jag har inte hunnit med stallet på förmiddagen heller då vi var och kollade på saker från en kursad hästbutik. Jag fick med mig ett par vita pikeurridbyxor hem, najjs ^^ Tänkte att min kavaj inte skulle känna sig ensam (; Nä men jag behövde ett par nya och de här var riktigt sköna! De verkade ha bra stretch och riktigt skönt material. Kanske visar en bild sen (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0