Hoppträning

Idag var det som sagt hoppträning. Bana var det idag om man ska vara exakt. Vilket betydde massa titthinder och det älskar ju en lite tittig häst (; Han var faktiskt duktig, fick några onödiga stopp innan jag började rida ordentligt. Jobbiga ponnyn kräver en massa ben. Det var bara ett hinder som inte gick så bra, en oxer på en ganska svår väg med en vattenmatta + blå tunna på. Han dog. Mina ben med. Vi kom över tillslut och stoppet var först mitt fel då jag inte red ordentligt och han kom snett. Sådant klarar inte en känslig individ som ponny av, nädå han är bara inte hopponny egentligen.


Det är inget annat än lite vilja som saknas på den ponnyn, tekniken är det faktiskt inget större fel på (:

Vi avslutade det hela med en bana på 90 så det gick ju inte dåligt precis. Den gick han kanon på! Vi hade bra tempo, bra vägar och kom bra på alla hindrena. Helt klart nöjd med min lilla gris. Bara det faktum att tränaren tycker att vi kan hoppa bana på 90 säger väl lite vart vi faktiskt har kommit. Vi hoppade banor på max 70 förra året vid den här tidpunkten. Utvecklingen går framåt minsann, när väl ponnyn kommer på att det är skitkul att hoppa. Egentligen.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Kul att det gick bra :)

Gissa gärna i vår "Finn fem fel" och vinn en länkning!

2011-03-10 @ 15:41:23
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0