Löshoppning

Skrutten blev som sagt löshoppad idag. Det var första gången för honom i det ridhuset men det gick väl helt okej trots det. Han behöver givetvis träna en hel del om han ska kunna gå på 3-årstestet men det är ju ändå en början. Tränaren som hade hand om det hela är kanonbra så jag tror nog att det var något av det bättre han har gått. Sedan blir han ju bättre för varje gång som går med så det går väl kanske inte att jämföra så.

I vilket fall så trodde han att Skruttens valpiga teknik berodde på att han är överbyggd och växer. Vilket antagligen stämmer bra, jag hade heller inte velat hoppa med växtvärk ^^ Överlag måste jag säga att jag är nöjd, han ska få åka dit igen om ett par veckor så får vi se om det är någon skillnad. Han är ju ganska smart så jag tror nog att han fattar själva grejen fort. Att han sedan ska ha lite teknik det får jag väl se om han är född med eller inte. Det går inte att bedömma den direkt när han växer heller, vi får väl se om jag har ett stolpskott eller inte.

Ni får en liten film iaf med några ihopklippta språng. Han var lite spänd och sådär så han ser väl inte ut som en os-häst i hoppning precis men han är iaf söt (: Jag skulle tro att han blev lite trött mot slutet så det är därför sista språnget blev lite, ehm, konstigt.


Japp, det här är skrutten tänk nu på att han växer! Vilket är väldigt viktigt i sammanhanget (: Och Windows Moviemaker är ett, *host*, väldigt bra program ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0