Dagens ridning

Skrutten: Han har fått skor på fötterna nu, alla 4 till och med, det var första gången jag red honom med dem på men det märktes en enorm skillnad! Det var en helt annan takt i traven, kanonbra undertramp och så tog han ordentligt stöd på bettet. Vilket var första gången men det märktes så tydligt att han vågade mycket mer nu, riktigt roligt! Just det, tack vare ett kanonbra tips jag fick när jag löshoppade honom fungerar nu galoppfattningar kanonbra!

Sammanfattning: Jag är väldigt nöjd med honom (:

Index: Vi var på något som skulle föreställa hoppträning, Index däremot höll inte med. Han lekte, tjurig, envis, förbannat jobbig ponny. Vet inte vad det är med honom? Just nu är han en riktig "pain in the ass" så länge man inte dressyrar, då går han hur bra som helst. Det känns som att han har kommit någon sorts trotsperiod, igen... Vi får väl se om den kan släppa snart.

Julia var snäll och fotade, jag tvivlar dock på att det blev några bra bilder med tanke på vår prestation...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0