Kan jag få...?

Jag älskar att starta först... Det är alltid lika kul, domaren har inte sett någon ryttare innan och vet inte hur denne ska döma och ger nästan alltid lägre poäng. Min fråga är egentligen varför det alltid blir så? Finns det någon förklaring till varför första ryttaren ofta får lägre poäng? Jag tycker att det är ganska konstigt att en ryttare som rider längre ner i klassen och rider en lika dålig/bra ritt helt plötsligt ligger 5 % över första ritten. Ritten blir ju inte bättre för att den rids längre ner i klassen utan ska ju dömas likadant. Att domaren kanske inte kommer ihåg alla ritter är förståeligt men jag kan inte förstå varför det ofta kan vara sista ryttarna i en stor (antalsmässigt) klass som får väldigt höga poäng. Domaren måste väl ändå komma ihåg hur denne låg poängmässigt genom hela klassen, annars blir det ganska orättvist efter ett tag.

Ingenting att klaga över egentligen då det är lika för alla, det är bara att första ryttaren oftast är jag... Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få starta sist en gång till. Kom igen, jag är faktiskt morgontrött också! (;


Kommentarer
Postat av: louise

håller med! det är ofta att domaren dömer lägre på den första starten eftesom hon då typ inte har något o jämföra med. inte rättvist mot ekipaget, men det är ju nästan alltid så ändå, dåligt.. :P

2011-05-02 @ 12:00:50
URL: http://galetfort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0