Stooora startfält...

Vad gäller regional dressyr i Småland så är det alltid så underbart stora startfält, främst då i kat. C. Det är nästan alltid så att man måste slänga sig på anmälan och anmäla så fort som möjligt. Helst precis när anmälan öppnar. Om man nu skulle råka missa det en dag då kan man ju givetvis glömma att starta den tävlingen. Det gäller alltså att hålla full koll, mobilen programmerad och laptopen uppkopplad överallt.

Eller vänta lite... Det är väl så att vi har lyckats skrapa ihop tre startande till en tävling jag har anmält till. Egentligen ska jag vara glad över att kategorin inte blev ihopslagen med D. Det var 3 klasser, en domare, det betyder 40 starter. Det var 35 anmälda.

Var är alla dressyrryttare? Harvar de fortfarande i LC, eller är det total generationsväxling på C-ponnyer? Jag var stolt när jag lyckades få en 3:dje placering på Öland. Normalt sett brukar en 3:djeplats betyda att man kom sist, eller iaf så gott som sist. 4 max 5 stycken i kat. C då är vi många, två placerade då är det ett stort startfält.

Små startfält har sina fördelar, en andraplats kan låta väldigt bra i mångas öron. Fram till den gång någon idiot påpekar att det var två, kanske tre, startande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0